Grand Canyon Western Ranch
Hoover Dam
Hoover Dam er en flot ”prop” i Colorado River. Dæmningen er 221 meter høj og blev bygget i 1931-35. Utroligt, at man allerede dengang kunne skabe en så stor dæmning. Bag dæmningen er der skabt en 185 meter lang sø (Lake Mead), der fungerer som rekreativt område og vandreservoir for San Diego og store dele af det sydlige Los Angeles. Turbinerne i dæmningen yder 4 milliarder kWh om året, hvilket ifølge turistbogen rækker til en by på 1,3 millioner indbyggere (det er dog ikke nok til Las Vegas…).
Hvem vil være millionær?
Davids dag
The Strip i dagslys
Bonusinfo om Las Vegas
3 på aftentur
Vi startede med at tage til Downtown Las Vegas (Freemont St.), som er den ”gamle” del af Las Vegas, hvor det hele startede. Det er rigt udsmykket med masser af gamle neonrør og glødepærer på facaderne og er bestemt et besøg værd. Vi brugte en god halv time i området, inden turen gik hastigt videre til The Strip for at se på den nyere del af byen. Vi besluttede at tage en taxa, da den bus vi fandt stoppede 10(!) gange mellem Freemont St. og Bellagio, hvor vi skulle se springvandsshowet. Det var en hæsblæsende tur med en taxachauffør, der havde en meget ”åben” fortolkning af færdselsloven, herunder hastighedsgrænser, overhalinger, lyssignaler m.m. Vi nåede det lige til showstart, så BM og BF fik en Las Vegas must-see oplevelse med i bagagen.
Da den sidste shuttlebus tilbage til Sam’s Town gik lidt over kl.21, havde vi desværre ikke så meget tid til at udforske andet end området omkring Bellagio. Vi bevægede os med rolige, men bestemte skridt over mod Harrah’s igennem det mylder af mennesker, der også mente, at de skulle opleve Las Vegas om aftenen. Vi nåede bussen i god tid, og BM og BF var ”mættet” af indtryk og var klar til at komme hjem og putte i autocamperen.
Næste stop Las Vegas
Sam’s Town, Las Vegas
Det viste sig, at der inde i hotellet også er noget, de kalder Mystic Falls Park. Et stor område med ”natur”, inkl. vandfald, åer, udstoppede dyr og lignende. David var meget fascineret, og det var vi andre for den sags skyld også. Måske ikke lige Michael, men han har været så mange gange i Las Vegas, at det for ham ikke var noget særligt. Det tog noget tid at få David med videre. Han kunne vist have stået der i flere timer…
Hen ad mod aften tog Michael, BM og BF shuttlebussen ind til Las Vegas ”centrum”, men David og jeg (Astrid) blev i autocamperen. David og jeg hyggede os med Davids nye Thomas Tog puslespil, sang Thomas Tog-sangen rigtig mange gange og kiggede i bøger. Vi puttede os i sengen – jeg blundede lidt, mens David lå og lavede gymnastiske øvelser for ikke at falde i søvn for hurtigt. Da han endelig var faldet i søvn kl. 20.40, kunne jeg gå ud i autocamperens ”køkken” og sætte mig ved spisebordet og nyde freden og ro, indtil de 3 andre kom hjem ved 22 tiden.






































